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Homefront PC Info's!
HOMEFRONT
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30.01.2011 um 23:29 Uhr
Kommentare (4)
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Hi leute! Ich zitiere einfach von der Homefront Seite: Zitat: HOMEFRONT PC Hey guys, As promised, here’s your first in-depth look at Homefront’s PC specific features which should hopefully answer a bunch of questions on the MP side. The team at Digital Extremes has been working hard with Kaos Studios in order to deliver the best possible experience and tailor many aspects of Multiplayer specifically to the core PC audience. Liebe Community, einen ersten Einblick in den Mehrspielermodus von Homefront haben die KAOS Studios und THQ uns nun gegeben. Sicherlich sind dabei noch viele Fragen offen, die wir an dieser Stelle sammeln und Euch beantworten möchten. Bitte schreckt nicht davor zurück, Eure Fragen hier loszuwerden, wir werden das Thema ständig aktualisieren. Wird es eine PC Beta oder eine Demo geben? Nein. Im Moment (Stand: 29. Januar 2011) arbeiten die Entwickler mit allen verfügbaren Mitteln daran, das Spiel fertig zu entwickeln, um es am 08. März 2011 in der höchst möglichen Qualität auf den Markt zu bringen. Natürlich würden sie zu gern eine Demo veröffentlichen, aber das würde der Entwicklung des eigentlichen Spiels zu viel Kraft rauben. Wird ein Programm für dedizierte Server angeboten werden? Auf jeden Fall; wir haben uns angehört, wonach sich die PC-Community sehnt und ein solches Programm wird angeboten werden. Wir wissen, dass dies aus dem FPS-Bereich gänzlich zu verschwinden droht und möchten die PC-Spieler unterstüzen, wo wir nur können. Wir müssen die Server-Infrastruktur der dedizierten Server unter dem Einfluss des Traffics und Bug Reportings zum Verkaufsstart testen, sodass wir damit rechnen, dieses Programm innerhalb von zwei Wochen nach der Veröffentlichung von Homefront veröffentlichen zu können. Wird es Mod Tools geben? Nicht zum Verkaufsstart, nein. Auch hier gilt für den Moment (Stand: 29. Januar 2011): Das Entwicklerteam konzentriert alle Kräfte auf die Entwicklung des Haupt-Spiels, zum jetzigen Zeitpunkt an Mod Tools zu arbeiten, würde zu viel Zeit und Kraft kosten. Das Gute ist: Mod Tools müssen nicht in eine DvD-Hülle, wenn die PC-Community Homefront also unterstützt, haben wir die Möglichkeit, der Community nach der Veröffentlichung von Homefront derartige Features anzubieten. Was hat es mit Microsoft auf sich, warum erhalten sie zuerst eine zusätzliche Map und als erste DLC? Was ist mit der PC Community? Wir versuchen, eine völlig neue Marke in einem hart umkämpften Gewerbe aufzubauen, und wir benötigen jede Hilfe, die wir bekommen können, um Homefront erfolgreich im Genre zu platzieren. Microsoft kam schon früh auf uns zu; ihnen hat gefallen, was sie sahen, und sie boten uns tonnenweise Unterstützung im Marketing an. Diese Unterstützung hilft uns für alle drei Formate. Dass sie sagen "Das Spiel ist eine Wucht, es sieht erstklassig aus und wir möchten es unterstützen", ist ebenso ein gigantischer Moralschub für das Entwickler-Studio und bestätigt wirklich all die Arbeit, die wir in das Projekt investieren. Aber so ist das Geschäft: Du bekommst nie etwas ohne Gegenleistung. Microsoft gibt uns großartige Unterstützung und wir bieten eine zusätzliche Map und ein Zeitfenster an exklusivem DLC - der Gewinner ist ganz klar: Homefront. Wie viele Spieler können gleichzeitig online spielen? Homefront unterstützt zum Verkaufsstart bis zu 32 Spieler auf einem Server. Unsere großen Maps funktionieren dann am besten. Wir denken, dass der kritische Faktor in Bezug auf "Großraumschlachten" weniger damit zu tun hat, hunderte Spieler auf einem Server zu haben, sondern mehr mit der Dichte von PC-Spieler in einem Spiel. Aber: Die maximale Anzahl an Spieler auf dem PC ist eine Variable, die wir im Auge behalten können und rein theoretisch auch verändern könnten, wenn der Wunsch danach da ist! Was sind die Server-Anforderungen? Die Serveranforderungen sind nicht wirklich hoch, sodass es eine höhere Prozessorleistung ermöglicht, mehrere Server gleichzeitig laufen zu lassen. Wird es Linux-Support geben? Keine Chance, tut uns leid. Welche Maßnahmen gegen Cheater ergreift ihr? Valce Anti-Cheat ist enthalten, aber auch eine Reihe weiterer Technologien, um Inhalte, Code und Speicher zu schützen. Wird es irgendeine Art von Turnier-Unterstützung geben? Es wird möglich sein, Demos aufzuzeichnen. Außerdem ist es möglich, mit Hilfe einiger einfacher Skripte aufgezeichnete Demos automatisch hochzuladen. Der Clansupport, Spieler-Statistiken und Leaderboards basieren auf Steam-Group. Wird es einen Zuschauer-Modus geben? Ja. Gibt es Server-Tools für Admins? Ja, dedizierte Server-Tolls und RCON. Wird es Eyefinity-Support geben? Nicht zum Verkaufsstart, aber das ist etwas, das wir später hinzufügen könnten, wenn das Verlangen danach groß genug ist. Erscheint Homefront auf Steam? Ja. mehr... THE HEADLINES: We can officially confirm that Homefront will be a Steamworks title making good use of Valve’s excellent toolsets. Steam was simply the best choice to deliver the features we needed on PC. Shameless plug – Homefront is now available to pre-order on Steam right here: http://store.steampowered.com/app/55100/ We also confirm the Official Recommended Specs for the game. A few websites this week released what they claimed to be the official specs, most weren’t. Read on for the final word from Kaos and Digital Extremes. Finally, we wanted to confirm that you’ll be able to enjoy Homefront in glorious 3D on PC thanks to full NVidia 3D Vision support. We showed it off at CES earlier this year, it looked rad. The guys at Bash&Slash will be posting a podcast with Digital Extremes & KAOS Studios that covers a load more detail, so hit the link at the bottom of the article for even more info when it goes live later today! PC SPECIFIC FEATURES We thought long and hard about the additional features the PC community would appreciate and expect. From a gameplay standpoint, we’ve done some additional work on the vehicles. On PC, you’ll be able to control all vehicles from the 1st person cockpit viewpoint as well as 3rd person. We also added additional control options for helicopters, to give those players looking for more sim-like controls something to get their teeth round. There are three settings: o Ace: Allows for the best maneuverability, but takes the most practice to master. o Veteran: Balanced difficulty and maneuverability. o Rookie: Pick-up-and-play level of difficulty, least maneuverable. We’ve included a Practice Mode so you can get to grips with vehicle controls outside the pressures of a live match. No need in wasting your hard earned Battle Points! Lastly, we added some extra vehicle abilities for co-pilots, such as a Recon function to the Scout heli, and we obviously support joystick control for all vehicles. In terms of other gameplay changes - we introduced a Squad Management system for PC, with Squad based VOIP. We also offer Clan Support on PC, and we’ll be tracking more post-match statistics on the PC platform. As stated above, we’re a Steamworks title and we use Valve Anti-Cheat to counter cheaters. We also feature Multiplayer Match Recording (check out the podcast for more info), and we’ll be releasing a Dedicated Server Browser Executable to allow you set your own private Homefront servers within 2 weeks of launch. LAN support in there as well! Finally, a few tweaks you’d expect as standard - we optimized the UI to make it more PC / Mouse friendly. We support SLI / Crossfire configurations for extra performance, and we support 3D through NVidia’s 3D Vision if you have the appropriate hardware. FAQ Will there be a PC Beta/Demo? Right now the teams at Kaos Studios & Digital Extremes are working hard on finishing the game at the highest level of quality possible. Of course we’d love to release a public Demo, but this would detract efforts from the main game. Rest assured, we have conducted a lengthy private Beta on the PC to help us fine tune the game, so any Demo would be for promotional purposes only. Will a Dedicated Server Executable be provided? Definitely, we’ve been listening to what the PC audience is looking for and that file will be provided for use. We know it’s been disappearing from the FPS space and want to support the core PC gamer where we can. We need to test the dedicated server infrastructure at ship with the influx of traffic and bug reporting, so we plan to release this within two weeks of the PC title hitting shelves. Will there be Mod Tools? Not at launch, no. Right now the team is hammering away at the game, building those tools for Community use would take away resources that are needed on the final game. The good thing is: Mod Tools don’t need to be in a box, so if the PC Community is supporting Homefront, we have the option post-ship to provide the Community with something like that. What’s with the Microsoft deal, why are they getting the extra map and DLC first? What happened to PC? We’re trying to release a brand new IP in a really competitive space, and we need as much help as we can get to drive awareness for this game. Microsoft came to us early on, loved what they saw, and offered a ton of marketing support. That support will help lift the profile of all three formats. Having them say; We love the game, it looks great & we want to support it – is also a great morale boost for the studio, and really validates all the effort going into the project. But this is a business right, and you never get something for nothing! Given the fantastic level of support we’re getting from them, offering an extra map and an exclusive window on DLC in return seemed like the best thing for Homefront How many players in Multiplayer on PC? Homefront will support 32 player servers on PC when the game ships. Our large maps actually play best with that number. We found that the critical factor in delivering ‘Large Scale Warfare’ is less to do with having hundreds of players, and more to do with the density of players in each game. That said, maximum player count on PC is something we can look at and potentially change if the demand is there for it! Is there environmental destruction? Only low-level, mostly superficial destruction – why you ask? Our Creative Director, Dave Votypka has this to say about environmental destruction: In pre-production we experimented with dynamic destruction, but found that this actually detracted from the experience. We use what we call ‘environmental narrative’ throughout our level design to tell the story of occupied USA, and allowing this environment to be destroyed takes away a lot of what we achieve with this. In multiplayer, because of our focus on lots of vehicles with heavy firepower on the map at all times, destruction would remove a lot of the structures we placed there to support the infantry game and help balance that infantry versus vehicle mechanic. For example, in our map ‘Farm’ there’s a wooden church with a belfry that’s perfect for sniping. If we allowed this to be destroyed early in the game, it would remove that tactical option from the map for the rest of the match. What are the server requirements? Server requirements are actually pretty low, such that more processing power simply yields the ability to run more servers concurrently. Will there be Linux Support? No dice, sorry guys. What anti-cheat measures are you utilizing? Valve Anti-cheat is included, as well as a number of other techniques for protecting content, executable code, and game memory. Will there be any kind of tournament support? Demo recording support will be available on dedicated and listen servers. Also, automated demo recording upload is possible with some simple scripting. There’sSteam-Group based Clan Support, Player Stats, & Leaderboards. Will there be Spectator mode? Yup, via the admin commands. Are there server admin tools? Yes, dedicated server tools and RCON. Will there be Eyefinity Support? Not initially, but this is something we could add if there is strong demand for it. Steamworks seems to be the mostly-likely DRM solution for the PC release. Will this mean that Online Pass will not be implemented for the Steam versions of the game? There will be no online pass for PC Homefront. DRM is something we take very seriously from the end user point of view. While some form of DRM is vital, we want it to affect the user experience as little as possible. Our DRM is Steamworks based, and will require the user to have a Steam client (to which they need to log in during the installation process). Steamworks DRM is the least intrusive that we have seen, and it does not require the user to keep original disks. Since we are also distributing the game via Steam, it is the obvious choice. OFFICIAL HOMEFRONT PC SPECS Minimum Spec · Windows XP, Windows Vista or Windows 7 · Intel Pentium Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon X2 2.8GHz · 2 GB RAM · Shader Model 3.0 graphics card with 256MB of memory · NVIDIA GeForce 7900GS or ATI Radeon 1900XT · 10GB of free hard drive space Recommended Spec · Windows Vista or Windows 7 · Intel or AMD Quad Core 2 GHz+ CPU · 2 GB RAM · NVIDIA GeForce 260 or ATI Radeon 4850 · 10 GB of free hard drive space NVIDIA 3D Vision Recommended Spec · 3D Compatible NVIDIA GeForce 480/570 Series GPU · NVIDIA 3D Vision Kit · 3D Vision-Ready Display · Intel Core i7 processor · 2 GB RAM · Windows Vista or Windows 7 · 10GB of free hard drive space Need to know more? Why not check out the Podcast with Back&Slash featuring the following guys from KAOS / Digital Extremes: LINK COMING SOON!!! PODCAST PARTICIPANTS Hayden Mulholland: Lead Programmer, Digital Extremes Jeremy Greiner: Community Manager, KAOS Studios Edmar Mendizabal: PC Producer/Business Relations, KAOS Studios Simon King: PC Producer, Digital Extremes Zurück |
Quelle: Homefront.de |
Kommentare: 4
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Vojnik 01.10.2024 Ort: - Beiträge: 3566 |
# 1 - 30.01.2011 um 15:36 Uhr
Keine Demo und als Anticheat Tool läuft VAC...und das es auf Steam erscheint sagt ja alles..... :/ |
KHAN 25.10.2024 Ort: - Beiträge: 2898 |
# 2 - 30.01.2011 um 15:45 Uhr
Jo ein Tiefschlag,immerhin wird es Dedi-Serverfiles geben,und somit muß man sich nicht einen Server mieten. Ob das nun das Negative Steam ausgleicht ist die Frage. |
Vojnik 01.10.2024 Ort: - Beiträge: 3566 |
# 3 - 30.01.2011 um 15:50 Uhr
naja, wenigstens etwas, so kann man dann wenigstens die Server so einstellen wie man es gern hat und soviel man gern hat, vorausgesetzt es wird wirklich so sein...mit ihren Versprechungen scheinen sie es auch nicht immer so ernst zu nehmen....enttäuschend.... Wenigstens schauen die Linux Server in die Röhre, dass ist zumindest ein kleiner Genuß |
daren 01.01.1970 Ort: - Beiträge: 209 |
# 4 - 05.04.2012 um 09:13 Uhr
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